Przyszłość technologii jest dostępna w teraźniejszości
Nowa Giulietta to sportowy samochód, który w wymagających warunkach drogowych może pochwalić się niezwykłą zwinnością oraz komfortem podczas codziennych podróży, kompaktowy samochód stworzony z myślą o Klientach, którzy szukają najlepszych osiągów oraz dla tych, których interesuje wyróżniający się styl i komfort na wysokim poziomie.
Alfa Giulietta została opracowana tak, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających Klientów pod względem przyczepności do drogi, zwrotności i bezpieczeństwa. Jej niesamowite osiągi oraz wysoki komfort są wynikiem udoskonalonych rozwiązań technicznych zastosowanych w zawieszeniu, układzie kierowniczym najnowszej generacji, sztywnej, aczkolwiek lekkiej struktury, wykonanej z aluminium i stali o dużej wytrzymałości oraz najnowszych technologii produkcyjnych.
Wyposażenie standardowe Alfy Romeo Giulietta obejmuje najnowocześniejsze systemy elektroniczne – niedostępne u konkurencji - czuwające nad dynamiką i bezpieczeństwem jazdy.
Dzięki systemowi Alfa D.N.A., Alfa Romeo umie zmieniać charakter i świetnie dopasowuje się do panujących warunków drogowych. Wystarczy ruch ręki, przestawienie przełącznika nieopodal skrzyni biegów, żeby samochód prowadził się tak jak Ty chcesz: sportowo i dynamicznie (tryb Dynamic), spokojnie i ekonomicznie (tryb Natural) lub doskonale trzymał drogi także na nawierzchniach śliskich lub mokrych (tryb All Weather). System Alfa D.N.A. pozwala dostosować osiągi samochodu i styl jazdy kierowcy do różnych warunków drogowych.
Elektroniczny System Q2 poprawia przekazywanie momentu obrotowego do kół i - w szczególności - zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpiecznym i bardziej przyjemnym podczas sportowej jazdy lub w warunkach kiepskiej przyczepności.
Czy samochód z automatyczną skrzynią biegów może osiągnąć niższy poziom spalania niż ze skrzynią tradycyjną, nie tracąc nic ze swojej dynamiki? Tak! Alfa Romeo Giulietta z automatyczną skrzynią Alfa TCT oszczędza paliwo nawet do 10% i zmniejsza poziom emisji spalin. Dodatkowo zapewnia szybszą oraz łatwiejszą zmianę biegów bez utraty mocy i nieprzyjemnych szarpnięć. Jest zintegrowana z system Alfa D.N.A., który steruje zmianą biegów zgodnie z wybranym trybem jazdy: Dynamic, Natural lub All Wether.
Silnik benzynowy MultiAir – wyróżniony prestiżowym tytułem „International Engine of the Year 2010” (Najlepszy Silnik Roku 2010) – to rewolucyjne rozwiązanie w dziedzinie osiągów, ochrony środowiska naturalnego i wszechstronności zastosowań. W porównaniu z obecnie stosowanymi silnikami, technologia MultiAir pozwala optymalizować proces spalania paliwa bez względu na prędkość obrotową i warunki jazdy. Sercem systemu MultiAir jest układ hydro-elektryczny zmiany wzniosu zaworów dolotowych, który umożliwia bezpośrednie i dynamiczne sterowanie dopływem powietrza, a więc i spalaniem paliwa, zastępując tradycyjną przepustnicę.
System Pre-Fill pozwala na przyspieszenie reakcji układu hamulcowego. W momencie wykrycia sytuacji wymagających hamowania awaryjnego, moduł sterujący zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Dzięki temu układ hamulcowy działa szybciej i po wciśnięciu pedału hamulca skraca drogę hamowania, zapewniając bezpieczeństwo pasażerom, jak i innym użytkownikom dróg. System dostępny jest seryjnie w Alfie Giulietta i aktywuje się w trybie Dynamic systemu Alfa D.N.A.
Dwuzębnikowa przekładnia kierownicza zwiększa przyjemność prowadzenia samochodu. Parkowanie, precyzyjne manewrowanie z układem kierowniczym Alfa Romeo Giulietta to czysta przyjemność. Parkujesz bez wysiłku i to dosłownie jedną ręką! W dodatku „Giulietta” jest bardzo zwrotna. To zasługa m.in. aktywnego układu kierowniczego z tzw. podwójnym zębnikiem, który został opracowany specjalnie w celu zapewnienia jeszcze większej satysfakcji z prowadzenia samochodu, a co za tym idzie zapewnia ogromny komfort jazdy i łatwość jazdy w mieście.
Nowe rozwiązanie tylnego zawieszenia Multilink gwarantuje doskonałą przyczepność samochodu, łatwość prowadzenia, a także komfort jazdy i sztywność nadwozia przy pokonywaniu zakrętów. Dodatkowo w porównaniu z konwencjonalnym zawieszeniem wielowahaczowym zwiększa pojemność bagażnika i zmniejsza ciężar pojazdu (częściowo jest wykonane z aluminium) o ponad 10 kg, co wpływa również na ekonomiczność samochodu. Dzięki temu rozwiązaniu skonstruowano samochód z jednej sportowy, a z drugiej zwrotny i komfortowy.
Więcej o Alfa Romeo Giulietta >> |